10 juli 2014

Tysk A Hard Day's Night - detaljer

Forsiden av boksen med tysk Special Edition

Det ser ut for oss som den tyske "Special Edition" er den utgaven av filmen som inneholder mest bonusmateriale - og altså er den utgaven man bør skaffe seg om dette er viktig. Amazon Tyskland lister ikke opp noe som helst av dette (og opplyser feilaktig at den kun er på 3 discer), men takket være bilder av boksen kan vi viderebringe det komplette innholdet.
Baksiden av boksen

Slik fortoner den seg
Inni boksen er denne "pakken" som inneholder discene
Baksiden av den indre pakken
Discene1 (blu ray) og 2 (DVD) - har samme innhold: selve filmen + litt bonusmateriale.
Bonusdiscene 1 og 2, begge DVD - med mengder av bonusmateriale
Innholdet i tysk Special Edition "A Hard Day's Night" er som følger:
Hoved-discen Blu Ray (også inkludert på en standard DVD): A Hard Day's Night filmen + trailere (engelsk og tysk trailer), Bildegalleri, Lydkommentarer.

Så er det to discer med bonusmateriale. Disc 3 er kjent stoff som tidligere har vært annonsert, mens disc 4 inneholder materiale vi hittil ikke har sett offentliggjort på forhånd.

Bonus disc 1:
- "You Can’t Do That - The Making of A Hard Day's Night" (59 min)
- "Things They Said Today" (35 min)
- "In Their Own Voices" (18 min)
- "The Road To A Hard Day’s Night" - Lewisohn intervju (27 min)
- "Anatomy Of A Style" (17 min)
- "Picturewise" (26 min)

Bonus disc 2:
- "The Running, Jumping & Standing Still film" (14 min)
- Featurette: “Such a clean old man!” - memoarene til "bestefar" Wilfrid Brambell (5 min)
- Featurette: “I Lost My Little Girl” - Intervju med Isla Blair (4 min)
- Featurette: "Taking Testimonial Pictures" - Om fotografen Robert Freeman (10 min)
- Featurette: “Dressed To The Hilt” Om kostymene (8 min)
- Featurette: “Dealing With The Men From The Press” - Intervju med Tony Barrow (18 min)
- Featurette: “They And I Have Memories” - Intervju med Klaus Voormann (8 min)
- Featurette: “Hitting The Big Time In The USA” Intervju med promoter Sid Berman (Bernstein, formoder vi?) (4 min)
- Diverse intervjuer med filmens medvirkende (102 min)

George Martin mimrer i tekstform på tysk i et medfølgende 16 siders hefte, som egentlig er et utdrag fra en bok. Takk til Dirk Bock for å ha delt disse bildene med oss. Den tyske utgaven er selvsagt regionskodet til Europa. Den er relativt dyr: 43,99 Euro (370 kr) koster den fra tysk Amazon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar