15 april 2016

Looking For Lennon - ny film

Plakat for den nye filmen
På trappene er en ny dokumentarfilm om John Lennon, og traileren for filmen vil ha premiere denne helgen på New York Fest for Beatles Fans. Ifølge filmskaperne vil "Looking For Lennon" ha premiere i mai i Liverpool etter tre år i produksjon. Filmmakerne mener at filmen er den hittil mest ærlige portretteringen av Lennons tidlige liv og tragediene som formet hans personlighet og senere musikk. Filmen inkluderer sjeldne og tidligere usette minner, sammen med intervjuer med noen i hans nærmeste familie, venner og samarbeidspartnere.

"Som student i sekstitallets Liverpool vokste jeg opp med Beatles i mine øyne og ører," sier produsent Garry Popper. "Og i likhet med millioner av tenåringer ga Lennon meg lydsporet til min ungdomstid. Likevel har hans eget liv blitt fremstilt som sirupssøte myter, såpass at generasjoner av Beatlesfans fremdeles ikke kjenner den virkelige mannen bak imaget, eller hva som fikk ham til å tikke. Det er en utrolig historie, men den har blitt fremstilt som en Disneylandfantasi. Hvorfor? Alt John ville ha var sannheten! Jeg synes vi skylder ham det, tross alt er sannheten, som livet hans, fylt med dramatikk, tristhet og håp - en langt mer kraftfull historie enn alle mytene sammenlagt".



Filmens regissør er Roger Appleton, som også har regissert "Get Back – The City that Rocked the World" og "Passport to Liverpool".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar