07 juni 2018

Joan Baez dukket opp på Ringos konsert

Ringo og Joan Baez
Joan Baez spratt uventet opp på scenen under Ringos turnéåpning i Paris i går og sang med litt på «With A Little Help From My Friends». Innslaget kom som en overraskelse også på Ringo selv, og da Baez kom bort til ham for å gi ham en klem, glemte han helt å synge.
Visekunstneren Joan Baez er ute på sin avskjedsturné og holder for tiden til i L’Olympia hvor hun har booket konserter fra 4. juni til og med 17. juni, men i går hadde hun altså spillefri.

På en pressekonferanse tidligere på dagen annonserte Ringo at det kommer til å komme ut en ny fotobok fra hans hånd, i samarbeid med sin forlegger, Genesis Publications. Boken er hans tredje for forlaget, etter "Postcards from the boys" i 2003 og "Photograph" i 2013. Begge de to bøkene kom også ut i billigere utgaver for det større marked.

Den nye boken heter "Another Day In The Life", og kommer ut til høsten, samtidig som Ringo og bandet avholder Nord-Amerikadelen av sin turné.

Boken skal avspeile Ringos kjærlighet til musikken, reising og natur, og vi får se verden gjennom Ringos egne øyne (og linse).
Ringos nye bok

"Jeg elsker å ta bilder av tilfeldige ting, og å se hvordan alt passer sammen. Enten det er hjemme eller på veien, så er det visse ting jeg legger merke til – og når jeg ser noe som interesserer meg, det er den følelsen, så vil jeg ta vare på det. Jeg er fotograf såvel som musiker. Jeg liker å jobbe sammen med Genesis og hadde mye moro av å sette sammen denne samlingen bilder, både tatt av meg + noen andre som jeg har samlet opp langs veien"


I forhold til åpningskonserten i Atlantic City utelot Ringo og hans All Starr Band tre sanger på Pariskonserten.

Settliste L’Olympia – Paris:




  1. Matchbox - Ringo Starr
  2. It Don't Come Easy - Ringo Starr
  3. Dreadlock Holiday - Graham Gouldman. 10CC
  4. Evil ways - Gregg Rollie. Santana
  5. Rosanna - Steve Lukather. Toto
  6. Down Under - Colin Hay. Men at Work
  7. Boys - Ringo Starr
  8. Don't Pass Me By - Ringo Starr
  9. Yellow Submarine - Ringo Starr
  10. I'm Not in Love - Graham Gouldman. 10CC
  11. Black Magic Woman - Gregg Rollie. Santana
  12. You're 16 - Ringo Starr
  13. Anthem - Ringo Starr
  14. Who Can It Be Now - Colin Hay. Men at Work
  15. The Things We Do For Love - Graham Gouldman. 10CC
  16. Oye Como Va - Gregg Rollie. Santana
  17. I Wanna Be Your Man - Ringo Starr
  18. Hold the Line - Steve Lukather. Toto
  19. Photograph - Ringo Starr
  20. Act Naturally - Ringo Starr
  21. With a Little Help From My Friends - Ringo Starr
  22. Give Peace a Chance - Ringo Starr


Spilt på den første konserten i Atlantic City, men droppet i Paris:
What Goes On - Ringo Starr
Africa – Steve Lukather. Toto
Overkill - Colin Hay. Men at Work

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar